2ο Γενικό Λύκειο Κιάτου

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα > ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 2ου ΓΕΛ ΚΙΑΤΟΥ Σχολικού Έτους 2023-2024

(εγκεκριμένος από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Παιδαγωγικής Ευθύνης και τη ΔΔΕ Κορινθίας)

Σχολικό έτος 2023-2024

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2ΟΥ ΓΕΛ ΚΙΑΤΟΥ

1οςΑξονας

Προσέλευση στο σχολείο

1α) Οι μαθητές/τριες προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο τους. Παραμένουν στο σχολείο σε όλη τη διάρκεια του ωραρίου.

Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση για οποιονδήποτε άλλο λόγο, μπαίνουν στην τάξη τους όπου και παραμένουν για λόγους ασφάλειας ενώ ο διδάσκων/σκουσα κρίνει και αποφασίζει για την καταχώρηση ή μη απουσίας στον μαθητή/τρια.

Παραμονή ή αποχώρηση από αυτό

 

 

β)Οι μαθητές/τριες δύνανται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης αφού προηγηθεί επικοινωνία και ενημέρωση του κηδεμόνα από την Διευθύντρια ή Υποδιευθύντρια η οποία και θα δώσει την άδεια αποχώρησης του μαθητή/τριας.

 

γ).Ο κηδεμόνας οφείλει να ενημερώνει από το πρωί και έγκαιρα για την απουσία του παιδιού του. Σε αδικαιολόγητη απουσία μαθητή/τριας ενημερώνεται άμεσα ο κηδεμόνας. Η επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και κηδεμόνων καταγράφεται σε ειδικό βιβλίο.

 

δ) Αν ο καθηγητής/ καθηγήτρια δεν προσέλθει για μάθημα, ο απουσιολόγος ή ο πρόεδρος ή άλλο μέλος του πενταμελούς είναι υποχρεωμένος να επικοινωνήσει με την Διευθύντρια.

 

ε) Στα κενά, εφόσον αυτά δεν καλυφθούν από διαθέσιμο εκπαιδευτικό, ο απουσιολόγος ή ο πρόεδρος του πενταμελούς συγκεντρώνουν τους μαθητές/τριες του τμήματος στον χώρο του κυλικείου για λήψη παρουσιών.

 

στ)Σε περίπτωση ωριαίας αποβολής ο μαθητής/τρια οφείλει να παρουσιαστεί αμέσως στην Διευθύντρια ή την Υποδιευθύντρια και να απασχοληθεί στο γραφείο των εκπαιδευτικών.

 

2ος  Άξονας

Συμπεριφορά μαθητών/ μαθητριών

2α) Οι μαθητές/τριες σέβονται τους κανόνες του σχολείου συμμετέχοντας ισότιμα στη ζωή του. Αποδίδουν τον οφειλόμενο σεβασμό στους/ στις εκπαιδευτικούς τους καθώς και στους συμμαθητές/ συμμαθήτριές τους.

 

β) Οι μαθητές/τριες σέβονται τα δικαιώματα των συμμαθητών τους για μάθηση και το δικαίωμα των καθηγητών/τριων τους για διδασκαλία.

 

Παιδαγωγικός έλεγχος

γ) Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριων διαπνέονται από πνεύμα συνεργασίας, διαλόγου, αμοιβαίου σεβασμού, αλληλεγγύης και αγάπης.

 

δ) Αποκλίσεις από τα παραπάνω συνιστούν παραβατική συμπεριφορά και αντιμετωπίζονται ως σχολικά παραπτώματα, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

H συνεργασία του/της  εκπαιδευτικού της τάξης με τον /την Σύμβουλο σχολικής ζωής, την Διευθύντρια του σχολείου, τον Σύλλογο διδασκόντων και τον Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου είναι αναγκαία για την λήψη αποφάσεων ενώ λαμβάνεται υπόψη η αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

 

3ος Άξονας

Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού Εκφοβισμού

 

 

3) Το σχολείο καλλιεργεί συστηματικά και αναπτύσσει θετικό και υγιές κλίμα συμβίωσης και συνεργασίας, αποδέχεται τη διαφορετικότητα προωθώντας τη συνεργασία του με την οικογένεια και φορείς.

Αναδεικνύονται από συμμαθητές και εκπαιδευτικούς και αντιμετωπίζονται τα περιστατικά λεκτικής σωματικής η ψυχολογικής βίας .

Οι μαθητές προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής ή  στην Διευθύντρια προκείμενου να λύσουν τις διαφορές τους.

4ος Άξονας

Σχολικές Δραστηριότητες, Εκδηλώσεις

 

 

4)Το σχολείο οργανώνει σειρά εκδηλώσεων/ δραστηριοτήτων με απώτερο στόχο να συνδεθεί η σχολική ζωή με την ευρύτερη κοινωνική. Οι μαθητές/τριες εκφράζουν τις ιδέες τους σχετικά με εκδηλώσεις και σχολικά προγράμματα και αναλαμβάνουν την ευθύνη της υλοποίησης αυτών. Έτσι, αναδεικνύουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, αποκτούν δεξιότητες και ευαισθητοποιούνται κοινωνικά.

5ος Άξονας

Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

 

 

 

5)Το σχολείο βρίσκεται σε συνεργασία με τις οικογένειες των μαθητών/τριών. Το σχολείο ενημερώνει άμεσα τον γονέα κάθε φορά που απαιτείται και ζητεί από αυτόν τη συνεργασία. 

 

 

6ος Άξονας

Ποιότητα του Σχολικού χώρου

6) Το σχολείο καλλιεργεί το αίσθημα της ευθύνης στους μαθητές/τριες αναφορικά με την ποιότητα του σχολικού χώρου. Ο ποιοτικός περιβάλλων χώρος λειτουργεί θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ως εκ τούτου:

 

α)Οι αίθουσες κλειδώνονται κατά τα διαλείμματα με ευθύνη των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε κάθε αίθουσα και φυλάσσονται από τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.

β) Οι μαθητές/τριες προαυλίζονται στο δυτικό προαύλιο του συγκροτήματος και παραμένουν στον καθορισμένο χώρο του 2ου ΓΕΛ Κιάτου.

 

γ) Τόσο στα διαλείμματα όσο και στα κενά οι μαθητές/τριες ακολουθούν τις οδηγίες των εφημερευόντων του 2ου ΓΕΛ Κιάτου και του Πρότυπου ΕΠΑΛ.

 

δ) Οι μαθητές/τριες δεν ρυπαίνουν το σχολικό χώρο. Βοηθούν στη διατήρηση της καθαριότητας του σχολείου. Σέβονται την περιουσία του σχολείου. Οποιαδήποτε σκόπιμη φθορά ελέγχεται και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα ή τον ίδιο τον μαθητή.

 

ε)       Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων – κτηρίων και υπαίθριων χώρων – απαγορεύεται.

          To κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται.

 Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων

Powered by CMSimple | Επιμέλεια: Μαρία Βελέντζα - Γεώργιος Θεοφιλόπουλος